Wo 22 januari 2020 – 3de les bloemschikken; Frame boeketten

Plaats: Bloemenatelier De Astrantia, Graaf Jansdijk B42, 4554 CB Westdorpe. Start lessen: 19.30 uur.

Vervoer kan via carpooling geregeld worden.

Kosten:

Leden € 32,50 per les. Niet-leden € 37,50 per les.

De cursuskosten dienen vooraf betaald te worden via rekening NL 29RABO 0 330 4482 69 t.n.v. Groei & Bloei, onder vermelding van Cursus Bloemschikken.

Opgave via e-mail jhendrix@zeelandnet.nl (of 06-4243  5090) én betaling van de les.

Za 25 jan 2020 - Winterwandeling in Braakman Noord

Op 25 januari hebben we de inmiddels traditionele winterwandeling en nu in Braakman Noord onder leiding van een gids van Staatsbosbeheer.

Start Bezoekerscentrum De Braakman, start 10.15 uur.

Braakman-Noord is de trots van Staatsbosbeheer Zeeuws-Vlaanderen. Sinds de inpoldering van de grote Braakmanpolder in 1952 werden landbouwgronden, spaarbekkens voor de drinkwatervoorziening en een recreatieterrein aangelegd. Langs de zogenaamde Westgeul werd bos ingeplant en gronden werden als natuurgebied aangewezen. Sinds enkele jaren heeft dit natuurgebied een gedaanteverwisseling ondergaan en is het aanzienlijk uitgebreid. Het is niet alleen een heerlijk gebied om doorheen te fietsen of te wandelen, het is ook een bijzonder rijk natuurgebied. Vele vogels zijn te zien op de kreek of op de weilanden. Enkele uitkijkpunten maken het mogelijk de vogels van korte afstand te observeren, zonder dat ze daarbij verstoord worden. Maar ook voor liefhebbers van planten, paddenstoelen of insecten is er in de Braakman altijd wat te beleven.

Ga je gezellig mee wandelen op 25 januari 2020? Een gids van Staatsbosbeheer gaat met ons mee en zal ons meer vertellen over het gebied. We verzamelen om 10.15 uur. De precieze locatie is; Bezoekerscentrum De Braakman, Braakmanweg 5 4521 PV Biervliet.

Start: 10.30 uur. Om ongeveer 12.30 uur zijn we weer terug. Maximaal aantal deelnemers: 20

Voor de wandeling is er een kop koffie / thee met iets lekkers. Na afloop van de wandeling kunt op opwarmen met een kop heerlijke wintersoep!

Kosten: € 5, - p.p. voor leden en € 7,50 voor niet-leden.

Graag vooraf aanmelden via een e-mailbericht aan defeijtermarjan@gmail.com t.a.v. Marjan de Feijter of tel. 06-1000 7410 (na 19.00 uur).

Wilt u de kosten voor deze winterwandeling uiterlijk 21 januari 2020 overmaken naar betaalrekening NL29RABO 0330 4482 69 t.n.v. Groei & Bloei o.v.v. Winterwandeling en uw naam en lidmaatschapsnummer.