Do 20 febr 2020 - Workshop Zeeuws meisje

Beste leden en vrienden. Ook dit jaar hebben we een workshop met Powertex.

In eerste instantie hadden we een vis op het oog om te maken, maar dit vergt 2 avonden en dit willen we tijdens deze workshop verder toelichten. Dit gaan we tijden het najaar maken.

De Crea les is onder leiding van  Annemie Van den Abeele uit Adegem

Zeeuws meisje, en geen cent te duur he!  Of een variant erop.

Waar? Leeuwenkwartier, Leeuwenlaan 31, 4532 AE, Terneuzen

Wanneer en prijs - 20 febr. 2020 om 19u (Stipt)

Leden: € 30 en € 35 voor niet leden (totaal voor de les + materiaal + zaal + koffie/thee & lekkers).

Mee te brengen:

Een schort, of kleding die mag vuil worden. Gezien het product hecht op textiel, gelieve oude kledij aan te trekken. Alle materialen zijn ter plaatse aanwezig.

Opgave voor 15 febr. 2020

De cursuskosten dienen vooraf betaald te worden via rekening NL 29RABO 0 330 4482 69 t.n.v. Groei & Bloei, onder vermelding van 'Zeeuws meisje', lidnummer en telefoonnummer.

Opgave via e-mail jhendrix@zeelandnet.nl (of 06-4243  5090) én betaling van de les.

Do 27 februari - Lezing “Klimaat adaptieve tuinen”

Door: Bart Verelst.

Plaats: zaal Leeuwenkwartier, Leeuwenlaan 31 te Terneuzen. 19.30 uur.

Door de combinatie van hittegolven, periodes van droogte en stortbuien zullen we onze tuinen moeten aanpassen, willen we ervan blijven genieten. Met de tips en inzichten van Bart wordt je tuin zelfs tijdens een hittegolf een verfrissende oase, terwijl ook regen en wind geen pretbederver meer zijn. Met schaduwbomen en ander groen, een sterke grasmat die het hele jaar meegaat, een juiste positionering van hagen of tuinschermen, een vijverpartij of een ander waterelement stuur je de temperatuur in je tuin bij en kun je er zelfs op de heetste dagen aangenaam zitten en genieten.

Jouw bijdrage heeft tegelijk impact op het klimaat in straat en buurt, want het koelt ook de omgeving. Hoe meer van dit soort tuinen, hoe beter het klimaat in onze steden!

Voor leden van Groei en Bloei is deze lezing gratis, voor niet-leden bedraagt de entree € 5, -

Wo 4 maart – Cursus Frameboeketten

Plaats: Bloemenatelier De Astrantia, Graaf Jansdijk B42, 4554 CB Westdorpe. Start lessen: 19.30 uur. Vervoer kan via carpooling geregeld worden.

Tanja Platschorre van BloemenAtelier De Astrantia uit Westdorpe verzorgt deze les Zij heeft heel wat jaren ervaring in zowel lesgeven als in het bloemen vak.

Kosten: Leden € 32,50 per les. Niet-leden € 37,50. Alle materialen, koffie / thee en iets lekkers zitten in de prijs.

De cursuskosten dienen vooraf betaald te worden via rekening NL 29RABO 0 330 4482 69 t.n.v. Groei & Bloei, onder vermelding van Cursus Bloemschikken en (eventueel) lidnummer.

Opgave via e-mail jhendrix@zeelandnet.nl (of 06-4243 5090) én betaling van de lessen.

Agenda voorjaar

Do 26 maart 2020– Algemene Ledenvergadering / planten bingo

Wo 1 april - Gevaren in en om het huis / Fit en Vitaal aan het voorjaar beginnen

Za 4 april – Voorjaarsfair / Stekjesochtend