21 november – Film "De fascinerende wereld van planten" Deel 2

4532AE Terneuzen

Route

Do 21 november  – Film  "De fascinerende wereld van planten" Deel 2

Deze film komt in de plaats van de lezing & workshop over fermenteren. Het fermenteren is vervallen vanwege persoonlijke omstandigheden van de workshop leider.

Plaats: zaal Leeuwenkwartier, Leeuwenlaan 31, 4532 AE Terneuzen. Aanvang 19.30 uur.

Kosten: Groei & Bloei leden –gratis, niet leden € 5.- Koffie/thee worden voor en na de film gratis aangeboden.

We kijken naar een film van David Attenborough met als titel: "De fascinerende wereld van planten", deel 2 over “Geheimen in de natuur oplossen”.

Altijd gedacht veel over planten te weten? Dan zal je met grote verbazing naar deze documentaire kijken. Ruim een jaar lang werd gewerkt aan baanbrekend filmmateriaal. Het resultaat is een adembenemend avontuur in het plantenrijk. De legendarische bioloog en documentairemaker David Attenborough neemt je mee op een reis van miljoenen jaren. Met gebruik van sensationele opnametechnieken toont hij hoe bloemen en planten zijn ontstaan en wat hun fascinerende plaats is in de hedendaagse natuur. Voor je ogen ontvouwt zich een microscopische wereld waarin je planten ziet communiceren met de organismen om hen heen. Laat je onderdompelen in de meest levendige plantendocumentaire die ooit is gemaakt en ontdek de onbekende dimensies van het groene rijk.

David Attenborough

De inmiddels 98-jarige Sir David Attenborough heeft een stem waar je wel naar moét luisteren. De BBC-ster die 6hele generaties leerde kijken naar de natuur, heeft zijn hele leven al iets met natuur.

En zo kennen we hem natuurlijk, met zijn iconische stem, die je meevoert over de droge, kale woestijnen naar de vochtige tropen. In 1952 begint de 26-jarige Brit als leerling-producer bij de BBC. De televisie staat nog in de kinderschoenen, het zijn de tijden van zwart-wit TV en zoektochten naar de Verschrikkelijke Sneeuwman. Maar televisie heeft ook iets magisch en is de belofte van de toekomst - al heeft Attenborough, net als vele andere Londenaren, er thuis nog geen staan.

Sir David Attenborough heeft in zijn lange carrière meegewerkt aan meer dan honderd natuurfilms en -series, zijn faam en zijn rol als 'ambassadeur van de natuur' wordt wereldwijd erkend door wetenschappers. Zo zijn er vijftien plant- en diersoorten naar hem vernoemd, van kevertjes en salamanders tot bijzondere bloemen. Zijn natuurseries leverden tientallen prijzen op, ook omdat de productie vaak grensverleggend was.

Bij deze een korte indruk van de film; druk op de link.